

Flere og flere går i dagens Danmark ned med stress. Dette er langtfra ideelt idet der er mange ulemper ved langvarig stress. Har du også følt dig stresset i noget tid, kan du her læse hvordan du forebygger arbejdsrelateret stress.
Sæt dig selv realistiske tidsrammer til dine opgaver
I løbet af en arbejdsdag har mange af os mange bolde i luften på samme tid, og der kan være flere der presser på fra forskellige fronter. Dette kan medføre at du hurtigt mister overblikket over alle dine opgaver, og derfor bliver stresset.
For at forebygge dette er det vigtigt at du først og fremmest har en struktureret tilgang til tingene. Herudover bør du også sætte dig selv realistiske tidsrammer til dine opgaver, således at du ikke bliver stresset over at du er kommet bagud. Hellere sætte lidt for meget tid af end lidt for lidt, idet du så også vil have tid til en pause.
Sluk din arbejdstelefon når du kommer hjem
At sørge for at du har fri når du har fri er ekstremt vigtigt når det kommer til at forebygge stress. Alt for mange mennesker kommer i deres fritid til at svare på arbejdsmails eller opkald i deres fritid. Dette er ikke sundt idet det bliver svært at adskille arbejde og afslapning.
Af den grund er der flere og flere arbejdsgivere som giver deres medarbejdere en arbejdstelefon, således at arbejde og fritid nemmere kan separeres. Har du en arbejdstelefon kan det være en god ide, at du slukker den når du får fri. Alternativt kan du også lade din arbejdstelefon blive liggende ude i din bil, således at du ikke bliver fristet til at tjekke mails. Sørg også for at have det nyeste 5g internet tilkoblet din telefon og din arbejdstelefon, så du får mest muligt ud af din tid på telefonen.
|